Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, November 12, 2008

Apa eRti CiNtA





semua orng tahu tentang cinta termasuk la bdk seklh rendah tapi benar2kah anda m’hami apa itu cinta?? tepuk dada tanya la hati dan akal fikiran anda.
cinta jika ikut nafsu memang rosak la jwb nya betul kata orng cinta itu buta jika ikut kan nafsu dan perasaan memang lah buta cinta itu. ia boleh d celik kan. sebut pasal cinta buta ini apa kes kalu suka pada laki orng ?? sudah d nyatakan bahawa stp insan d lahirkan berpasang2 jadi jangan ambil hak orng ya la kalu x bertepuk sebelah tangan bkn nak slhkan sesiapa apa2 hal cube selidik dulu. aku cer ni berkisah kan sahabat aku yg kahwin awal, pada kaum adam termasuklah diri aku jika ingin m’menuhkan kolum pikir dl manpukah?adakah bersifat adil?adakah nafkah d tanggun sepenuhnya oleh anda?atau d bantu oleh orng tersayang(isteri). aku ada dng r 1 cer tapi aku pun x berapa ingat pasal adil, ada seorng hamba hendak d hukum tapi ia m’pertikaikan lantas m’libatkan ayahnya ia m’yatakan bwh bkn salah dia tapi salh ayahnya ayah m’banth lalu berkata ‘apa salh ku aku tlh mbesarkan kau tampa bayarn pun yg ku mintak’ tapi anak berkata adakh kamu bersikap adil ? ayah terdiam anak terus berkata2 ‘ adakah kamu m’beri ku didikan? jika ya tidaklah aku jadi begini’…….. aku ada dgnr kata2 ni ‘berpoligami adalah sesuatu di benarkan dalam islam tapi tidak digalakkan, ia adalah untuk m’yelesaikan masalah bukan nya m’nimbulkan masalh’ jadi kepada sesiapa fikir2 la dl kalu nak buat sesuatu.
kepada pembaca yg payah sikit nak paham cube cube anda letak kan diri anda dlm situasi tu pasti anda pun x selesakan? cube hak anda di ganggu pasti anda hagin 1 badankan itu baru diganggu cube kalu di rampas ini off coz meletup kalah gosip artis sebnarnya kalu nak cer pasal cinta memang x abis kalu ada masa i akan update lagi
akhir kata fikir seblm lakukan sesuatu, kalu x fikir psl diri anda fikir la pasal orng yg tersayang terutama fmly

No comments: