Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, December 22, 2008

sang pria


Hidup ini memang sukar bagi org yang di kecewakan, ditipu , ditinggalkan dan di permainkan oleh manusai yang hanya pandai mengambil kesempatan di atas kebaikan dan kejujuran seorg insan dengan manis kata-kata dan layana yg baik itu hanya la drama semata-mata sehingga apa yang di hajati telah dapat. Apa erti cinta kalu tiada suka dan duka, apa erti kasih sayang jika tiada hubungan? Manusia zamam sekarang kena berhati-hati tidak boleh tunjukkan terlalu sayang dalam percintaan dan kejujuran dan persahabatan pasti ada yang akan mengambil ruang untuk kesempatan diri sendiri semata-mata memuaskan hati.

Rasa yang m'dalam si sudut hati bagikan ditikam, marah, sedih, tidak puasa hati, perasaan ini bercampurbaur kenapa aku diperlakukan sebegini? kesedihan di sebalik raut wajahku yang ceria ia hanya sebagai topeng bukan untuk menjadi hipokrik tapi membawa diri biar tiada siapa yang tahu. Agar tidak merusingkan orang lain.

Aku membawa diri di tegah-tegah kesibukan warga kota yang banyak m'habiskan masa ditempat kerja aku cuba untuk bersosial dan menyibukkan diri agar tidak terlalu melayan perasaan yang tertipu ini. Kini baru ku sedar kenapa ada yang sanggup mengambil jalan mudah setelah mereka hadapi perasaan seperti ku ada yang tidak berfikir panjang mereka meleyapkan diri dari dunia ini, ada yang mengambil benda2 haram semata-mata menhilang perasaan kecewa dan ada yang mencari cinta yang 'berbeza' agar ada yang lebih memahami diri.

Pada saat ini aku perlukan sesorng untuk mengadu tapi perasaanku menyatakan jangan terlalu mudah untuk percayai orang, biar la hanya aku saja yang membawa diri ;( mungkin ini permulaan bagi diri ku, engkau tahu la nati bila nasib ni kena balik pada diri sendiri masa tu x sedap duduk nasib baik aku pandai cover n tahun terapi terbaik untuk diri aku

No comments: