Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, December 24, 2008

harapan palsu


Hmmmmm...... kenapa manusia suka mengambil kesempatan keatas insan yang kesepian?KENAPA! yang dulu kata-kata yang amat manis bagi diriku kini menjadi racun :( perjalanan memulihkan perasaanku yang dulu pernah kecewa dengan kata-kata manis layanan mesra hanya la drama semata-mata. Setiap insan di atas muka bumi ini ada kekurang masing-masing jadi jangan padang kekurangan pada diri orang lain. Terima hakikat yang sebenar.

Aku pun tidak boleh bertahan dengan alam rekaan minda ku yang berpandukan perasaan, setiap kali ku melangkah keluar pasti ada yang akan mengambil kesempatan atas diri ini. Aku kena sedar apa yang berlaku di sekitar diriku dan aku kena tanggung akibatnya di atas perlakuan diriku sendiri.

Masa tidak akan berhenti dan menunggu aku, walau apa pun yang berlaku aku kena hidup dengan aman di atas muka bumi ini, jangan letak harapan pada sesuatu yang tiadk pasti dulu kata-kata ini pernah ku lafaskan pada rakan-rakan yang sering di kecewakan dan kecundang dalam percintaan kini baruku sedar bertapa sukarnya untuk menjalani hari-hari duka ku, bertambah malang lagi dipertegahan jalanku, aku terpaksa tempuh pelbagai rintangan seorang diri hanya bertemankan saki-baki duka ku.

Diri ini bertamabah malang lagi pabila perasaan ini dipermainkan hanya untuk memuaskan persaan diri sendiri "engkau ingat aku ni xde perasaan ke ?"dulu katanya lagu denting yang diyanyikan oleh melly khas buat ku yang berada jauh, demi kebaikan diri lebih baik aku membawa hati yang duka ini tanpa di sayangi. Mungkin dah nasibku hanya dijadikan untuk dipermaikan dan sebagai boneka bagi meraka.............;...(

No comments: